Butla LPG a wysokość świateł

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • duzers
    Classic
    • 2013
    • 15

    Butla LPG a wysokość świateł

    Panowie, to czy leci zależy od konstrukcji drzwi rozumiem? W OI jest z tym problem.
    W Fiacie Scudo wytłumiałem drzwi jakieś pół roku temu, nie dawałem dystansu, głośnik jest na fabrycznym miejscu, tylko zerwałem taki styropian, który był za głośnikiem i m.in. nie było w ogóle basu - taka konstrukcja. Ten styropian tłumił właściwości głośnika - dźwiek, ale pewnie też jakoś chronił przed wilgocią, która może panować w drzwiach membranę i magnez. Teraz go nie ma, ale woda się nie kapie z drzwi, czyli chyba mogę spać spokojnie? głośniki grają dobrze
    ALH automat CHIP by Tune-up 130KM 268Nm
  • mil
    Drive
    • 2011
    • 50

    #2
    Butla LPG a wysokość świateł

    Jaka powinna być ustawiona wysokość świateł gdy ma się butle LPG zamiast koła zapasowego?

    Tak by nie razić innych.

    Komentarz

    • oolsztyniak
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 6647
      • Superb II combi (3T5)
      • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

      #3
      A jest na to jakaś reguła?
      Kąt świecenia świateł zmieniasz wtedy gdy auto na prawde ma zapakowany kufer

      Podjedź gdzieś pod ściane jak będzie ciemno i pobaw się regulacją na "oko" , będziesz mniej więcej widział wysokość świecenia albo poproś znajomego niech jedzie przed Tobą i zapytaj później kiedy oślepiało a kiedy nie.
      Była O2 RS 190 km / 436 Nm
      Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

      Komentarz

      • r2r
        RS
        • 2008
        • 4720
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Nie ma na to reguły.
        Ja mam ustwione światła dosyć nisko, a mimo nowych amortyzatorów na tyle, świecę "w niebo" jak mam komplet z tylnim fotelu.
        Artur

        Komentarz

        • kowal 2002
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 5161

          #5
          mil, na obudowie lampy od strony chłodnicy powinna być wytłoczona wartość opadania wiązki światła w %. Nie pamiętam, ile to jest w OII ale można przyjąć, że 1% ( możliwe że 1,2% ). Oznacza to, że wiązka światła opada o 1 cm w dół na każdy 1m odległości od frontu lampy. Jeśli chodzi o kierunek ustawienia lewo-prawo to lampy powinny świecić dokładnie prosto. Jeśli spojrzysz na wiązkę na ścianie ( od jednej lampy ) to wygląda mniej więcej tak: _____/. Początek tego zagięcia " w górę " powinien wypadać dokładnie na przeciwko środka lampy ( żarówki ) tylko niżej o wartość w % podaną wyżej.
          W praktyce - stajesz 10 m od ściany na poziomym terenie, mierzysz od ziemi wysokość na jakiej znajduje się środek odbłyśnika i ustawiasz lampę tak, by początek tego zagięcia wiązki na ścianie znajdował się 10 cm niżej niż środek odbłyśnika a w kierunku L-P dokładnie na przeciwko lampy.
          Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
          Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

          Komentarz

          • mil
            Drive
            • 2011
            • 50

            #6
            Jak jechałem na pusto ale z pełną butlą gazu i miałem ustawione światła na "0" to raziłem innych. Mrugali mi światłami, po przestawieniu na "1" jest ok.

            Ile może ważyć pełna butla z gazem i jej wagą własną?

            Czy jak ma się butle w bagażniku nie trzeba mieć min. na "1" by innych nie razić?

            Nie lubie być ignorantem na drodze i utrudniać życie innym.

            Komentarz

            • kowal 2002
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 5161

              #7
              mil, nie wiem jaką masz butlę, ale można pewnie przyjąć jakieś 40 kg. Po zamontowaniu gazu światła powinny być ponownie, prawidłowo ustawione ( przy pełnej butli i kierowcy wewnątrz auta) tak aby nie raziły przy regulacji ustawionej na 0.
              Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
              Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

              Komentarz

              • mil
                Drive
                • 2011
                • 50

                #8
                Instalację mam "fabryczną" zakładaną przez ASO...

                Zapewne nie ustawili świateł...

                Nie mam już sił na ASO...

                Nie ma na nich jakiegoś "bata" ?

                Komentarz

                • ponurix
                  Drive
                  • 2011
                  • 40

                  #9
                  Mi przy odbiorze sprzedawca otwarcie powiedział żebym przy pełnej butli obniżył sobie światła. Odbierałem z drugiego końca Polski i całą trasę z pełną butlą jechałem. Po zmroku dostałem mrugnięcie od TIRa, niedługo potem od następnego. Zniżyłem wtedy światła na 2. Widoczność pozostała elegancka i żadnego mrugania z naprzeciwka do końca trasy.

                  Komentarz

                  • kazik79
                    Drive
                    • 2011
                    • 88

                    #10
                    ustawienie świateł to koszt 10-15 PLN i 15 min roboty praktycznie na jakiejkolwiek stacji kontroli pojazdów, IMHO nie ma co cudować tylko trza podjechać i ustawić tak, aby
                    po podniesieniu świateł na max. nie walić ludziom po oczach,

                    sami nie lubimy być oślepiani, więc nie świećmy też innym - amen :diabelski_usmiech

                    Komentarz

                    • mil
                      Drive
                      • 2011
                      • 50

                      #11
                      Winne były sprężyny z tylu, po wymianie nie trzeba regulować świateł.

                      Komentarz

                      • tom.tom
                        Rider
                        • 2009
                        • 296

                        #12
                        Koledzy, a co ma butla z gazem do wysokości świecenia świateł ? Bez przesady. Po pierwsze 40 litrów gazu to jedynie jakieś 32 kg. Gdy zatankujemy pełny zbiornik benzyny, to jest przecież jakieś 40 - 45 kg i jakoś nikt nie zauważył problemu, że przy pustym światła świecą za nisko, a na pełnym za wysoko.

                        Auto waży coś 1200 kg, czyli te +/- 30 kg to jedynie jakieś 3 % masy auta. Kierowca waży 100 kg i siedzi z jednej strony, a auto jakoś nie przechyla się w lewo.

                        U mnie było tak: nowe auto z salonu - światła świeciły stanowczo za nisko. Podniosłem. Przy pełnej butli / pustej butli nie zauważam znaczącej zmiany wysokości świecenia. Robiłem właśnie próbę z ciekawości na murze i ta różnica jest minimalna, ja bym jej nie zauważył gdyby ktoś wcześniej o tym nie pisał.

                        Natomiast coś innego się u mnie zdarzyło - co mnie bardzo zaskoczyło. Po 3 latach siadł przód auta, i to znacznie. Myślałem że siądzie tył, a siadł przód. Pamiętam jak mierzyłem po zakupie szczeliny pomiędzy błotnikami a oponami na przednich i tylnych kołach, i była duża różnica z powodu ciężkiej butli w bagażniku. A teraz mierzę i mierzę - i ta różnica jest już prawie zerowa.

                        P.S. Jest jeden prosty patent na sprawdzenie prawidłowego ustawienia świateł - kiedyś zauważył to mój tata, i to się sprawdza. Mianowicie na drodze przed sobą szukamy aut, które mają tablice rejestracyjne mniej więcej na takiej wysokości, jak w Octavii (czyli nie na zderzaku nad samą drogą, a troszkę wyżej - na klapie itd...). I nasze światła mają świecić mniej więcej do połowy tablicy rejestracyjnej, gdy jedziemy w normalnej odległości za takim autem. Wtedy jest pewność, że nie walimy w lusterka wsteczne kierowcom przed nami.
                        Pozdrawiam tom_tom

                        Komentarz

                        • wolfmk
                          Drive
                          • 2011
                          • 67

                          #13
                          Ja z kolei po odbiorze auta musiałem jechać na regulację świateł - lewa lampka świeciła za wysoko . Jedźcie na stację diag. to będziecie mieć spokojną głowę - 20 zł to kosztowało u mnie.
                          P.S. Jest jeden prosty patent na sprawdzenie prawidłowego ustawienia świateł - kiedyś zauważył to mój tata, i to się sprawdza. Mianowicie na drodze przed sobą szukamy aut, które mają tablice rejestracyjne mniej więcej na takiej wysokości, jak w Octavii (czyli nie na zderzaku nad samą drogą, a troszkę wyżej - na klapie itd...). I nasze światła mają świecić mniej więcej do połowy tablicy rejestracyjnej, gdy jedziemy w normalnej odległości za takim autem. Wtedy jest pewność, że nie walimy w lusterka wsteczne kierowcom przed nami.
                          Jak komuś walisz po lusterkach bocznych to możesz być pewien, że masz światła za wysoko, a jak po lusterku wstecznym to są cholernie za wysoko .

                          Komentarz

                          • Maicroft
                            Moderator
                            S_OCP MemberModeratorr
                            • 2004
                            • 25757
                            • Audi

                            #14
                            tom.tom, Tyle ma wspolnego, ze FL-ki maja jakies ekologiczne sprezyny z chinskiej stali, gdzie jak zatankujesz auto samym paliwem to siada jakby przyjelo 200kg na pake.

                            Gaz i butla to okolo 80kg, ale zamiast kola ktore wazy pewnie z 20kg
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz

                            • tom.tom
                              Rider
                              • 2009
                              • 296

                              #15
                              No to co się dzieje w FL, gdy na tył siądzie trzech dorosłych ludzi i dadza bagaże do kufra ? Bedzie wtedy powiedzmy 300 kg na tylnej kanapie. To wtedy auto siadzie na odbojnikach ?

                              Coś tu jest nie tak.
                              Pozdrawiam tom_tom

                              Komentarz

                              Pracuję...